Logo en Huisstijl laten maken

Een nieuw imago en uitstraling voor je onderneming.

Wil je dat je onderneming een professionele indruk nalaat op potentiële klanten? Dan moeten je logo en huisstijl op orde zijn! Je logo en huisstijl zijn namelijk de manier waarop jij je onderneming naar buiten laat komen.

Een generisch logo en een chaotische huisstijl geeft bezoekers op je website een slechte indruk over je onderneming. Een uniek logo en een uniforme huisstijl laten dan weer een nette professionele indruk na, waardoor de credibiliteit van je bedrijf hoger wordt.

Uniek en memorabel

Een betere gebruikservaring

Beter vindbaar in Google

Wat is een huisstijl?

//

Wat een logo is weet je vast en zeker. Echter zijn nog niet veel mensen vertrouwd met wat een huisstijl precies is.

Je huisstijl is een uniforme stijl waarmee je de identiteit van een bedrijf gaat representeren. Deze huisstijl pas je niet alleen op je website, maar ook op je logo, je briefpapier, visitekaartjes en je advertenties toe.

Je huisstijl kan ook een stuk verder gaan dan louter grafische elementen. Zo is het ook mogelijk om je communicatie en gedrag te stroomlijnen in een bepaalde stijl.

Het doel van een huisstijl hanteren is om een duidelijk en herkenbaar imago uit te stralen naar de (potentiële) klanten van je onderneming

Waarom een professioneel logo en huisstijl zo belangrijk is

//

Herkenbaarheid

Door een uniforme huisstijl te gebruiken voor je communicatie, je reclame en je website zorg je ervoor dat je merk een langdurige impact maakt bij je doelpubliek. Mensen zullen je producten en diensten beter onthouden en dus sneller bij jou aankloppen wanneer ze iets nodig hebben van jouw onderneming.

Door de grotere herkenbaarheid zullen je advertenties effectiever zijn en kun je op een duurzame manier een Brand Image opbouwen voor je bedrijf omdat je doelgroep je gemakkelijker kan erkennen.

Effectiever

Een uniforme huisstijl draagt bij aan een effectievere communicatie, zowel intern als extern. Deze huisstijl vormt dus een leidraad voor je communicatie en helpt je tijd te besparen.
Bijvoorbeeld, als je een advertentie wilt laten maken dan weet je direct in welke kleuren en stijl deze moet zijn.

Wanneer de huisstijl van je advertenties en je website hetzelfde zijn, dan zal iemand die op een ad klikt een betere indruk hebben dan wanneer dat niet het geval is. Wanneer je communicatie inconsistent is en de stijl die je hanteert niet uniform is, dan kan de bezoeker de indruk krijgen dat je onderneming niet professioneel is en geen oog voor detail heeft.

Deze effectieve communicatie geeft je ook het voordeel dat je advertentiekosten lager uitvallen op lange termijn. Je hebt namelijk minder reclame nodig om dezelfde merkbekendheid te bereiken.

Je onderscheidt je van concurrenten

Door altijd dezelfde huisstijl te hanteren kun je je onderscheiden van concurrenten die geen huisstijl hebben en die een andere huisstijl hebben. Hierdoor kun je een stuk eenvoudiger de herkenbaarheid bij jouw doelgroep opbouwen.

Wanneer een concurrent een gelijkaardig product verkoopt online, maar geen uniforme huisstijl of professioneel logo heeft en jij wel, is de kans groter dat mensen jouw website zullen onthouden.

Je bouwt vertrouwen op bij klanten

Door consistent te zijn in je huisstijl en logo op je website en communicatie bouw je vertrouwen op bij je klanten. Mensen zijn van nature meer op hun hoede om te kopen bij een website die ze amper of niet kennen.

Wanneer je een website hebt die makkelijk te vergeten is en geen unieke uitstraling heeft, zul je meer moeite hebben om dit vertrouwen op te bouwen bij klanten die lang niet op je website zijn geweest.

Door een unieke en memorabele huisstijl te hanteren kun je de kans dat de bezoekers op je website je onthouden een stuk groter maken. Op die manier kun je sneller vertrouwen tussen jouw onderneming en klanten opbouwen.

Let's talk!

Bouwen - Advies - Creatie!

Hoe het in zijn werk gaat

//

1. Kennismakingsgesprek

Wanneer je contact met ons opneemt dan plannen we een gesprek in op een tijdstip dat jou het beste past. In dit kennismakingsgesprek overleggen we wat een passend logo en huisstijl voor jouw onderneming zou zijn. We houden hierbij rekening met jouw wensen en geven onze eigen input gebaseerd op onze ervaring.

2. Voorstel en offerte

Na het kennismakingsgesprek stellen we een uitgebreide offerte samen waarin staat wat we voor jouw onderneming doen, en wat besproken is in het kennismakingsgesprek. Wanneer deze offerte wordt goedgekeurd gaan wij aan de slag.

3. Uitwerking van huisstijl en logo en revisies

In deze fase gaan we aan de slag en ontwerpen we een logo en een huisstijl waar je onderneming een professionele indruk mee maakt. Wanneer dit af is geven we je de kans om revisies te vragen, deze passen we dan zo snel mogelijk toe.

4. Implementatie

Ben je helemaal tevreden over je logo en huisstijl? Dan is het tijd voor de implementatie van je logo en huisstijl. Wanneer gewenst of wanneer je je website door ons laat bouwen, dan passen we je logo en huisstijl toe waar dit relevant is.
Wil jij een indrukwekkend logo en een imposante huisstijl voor je onderneming laten ontwerpen door ons? Neem dan nu contact met ons op en wij plannen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek met je.

Uniek en memorabel

Wij zorgen ervoor dat de site die we maken voor je onderneming direct hoge ogen gooit. Door onze jarenlange ervaring in websites bouwen weten wij exact wat werkt om een goede indruk te maken op bezoekers van je site. Hierdoor is je onderneming memorabel en is de kans groter dat mensen terugkomen naar je website wanneer ze een dienst of product van je nodig hebben.

Onze website developers zorgen ervoor dat je site de uitstraling heeft die jij wilt. Wij houden rekening met de stijl van je onderneming, je tone of voice, je doelgroep en je product of service. Zo ontwikkelen we voor jou een unieke website die je onderscheid van je concurrenten!

 

Klinkt goed toch? Wordt snel lid van onze memorabele community!

PSA-Logistics

PSA Logistics is een klein bebrijf maar vol ambitie. Ze hadden nog geen logo. Ze wensten een transport gerelateerd logo. Het moest sterk zijn, kleurrijk en goed zichtbaar zijn op hun bestelwagens en vrachtwagens.
Mailfooter, facturatiepapier, huisstijlboek, kaartjes, briefpapier zijn de volgende stap.

Webshop

Mag het ietsje meer zijn?
Verkoop producten via jouw website.

SEO & SEA

Een goede website moet gevonden worden.
Geef een boost aan je vindbaarheid.

Hosting

Jouw website 24/7 beschikbaar maken?
Check, bij ons zit je goed.

Opleiding

Wil je graag zelf aan de slag gaan?
Wij zetten je op weg met een opleiding.

Neem een voorsprong

Interessant om te lezen

We zijn niet vies van onze kennis te delen.

Contacteer ons.

Wij staan paraat! Laat uw gegevens achter en iemand van ons neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Intussen tijd nog bijkomende vragen?
Stuur ons een mail.

Dev&Design

Op maat gemaakte websites, webshops, webapplicaties en meer.
Bekijk wat we allemaal kunnen doen.

Marketing

Verhoog uw vindbaarheid met SEO, maak reclame via SEA en breng uw bedrijf professioneel in beeld met fotografie. 
Bekijk wat we allemaal kunnen doen.